MENY

En människa är så mycket mer än ett utseende!

Igår när jag spenderade lite tid tillsammans med Jenna, innan jag tog bussen hem så gick vi förbi några tjejer i Kungshallen. De skrattade och kollade på oss. Jenna blev riktigt upprörd och tyckte att det var elakt och fattar inte hur man kan göra så.

Visst, det är inte snällt eller schysst men jag börjar bli rätt van. Det händer mig lite nu och då. Det är bara en typ av tjejer som håller på så och det är verkligen inte den typen jag vill umgås med.

För mig är det viktigare att ha något innanför pannbenet än att vara snygg.

Useendet är bara något ytligt. Bara för att man begåvades med ett fint yttre betyder det absolut inte att man skulle vara en bättre person och det ger absolut inte en rätten att klanka ner på andra. 

Är det verkligen värt att bete sig nedlåtande mot andra? Vem vill vara vän med någon som är elak?

Utseende är bara något du ser, men innanför den ytan finns så mycket mer, nämligen en personlighet. Glöm inte att personligeten är det som gör en människa, inte ytan. 

När jag var 16 insåg jag verkligen vilken utseendefixerad värld vi lever i. Jag bestämde mig för att sluta sminka mig och fixa håret överdrivet. Ja jag har varit en sån som sminkade mig och fixade mig varje dag.

Det var då jag kom på meningen "En människa är så mycket mer än ett utseende" och det har varit mitt motto sedan dess.

Ända sedan dess är att ta på sig rena kläder och fixa tuppkammen det mest utseendefixerade jag gör. Smink har jag haft ibland när jag fotograferar, om smink är en del av bildens uttryck, men vardagligt, eller till fest sminkar jag mig aldrig. Inte ens när jag går på arbetsintervjuer.

Jag kanske inte är överdrivet snygg, men jag vet att jag har en bra personlighet och massor av humor.
Som folk brukar säga till mig. "Du är konstig" eller "Du är bra rolig du"
Mitt svar brukar vara, ja någon måste ju vara det också.

Var stolt över dig själv, vem du än är, och hur du än ser ut.
Kom ihåg att du är så mycket mer än ditt utseende och låt ingen klanka ner på hur du ser ut!
Ett snällt och trevligt beteende är så mycket viktigare och det vinner alltid i längden.

Synd bara att vissa tycker att det är tvärtom.


Skriv din Åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:


sofia
2012-07-13 @ 13:44:46 URL: http://hejsofiaaa.blogg.se

sv: tack :)

bra skrivet!


Anna
2012-07-13 @ 13:58:14 URL: http://sangster.blogg.se/

Detta har du helt rätt i :)


Linda
2012-07-13 @ 15:06:24 URL: http://phyllisholly.blogg.se/

Jag skulle så gärna vilja veta varför vissa personer gör sånt, om det handlar om att visa hur häftig man är inför sina vänner, eller om de får någon falsk självförtroende-kick av att hålla på så. Spontant tycker jag det låter som en sjukt dålig idé om det handlar om det sistnämnda. Om man själv (eller umgås med personer som) går runt och har åsikter om hur andra ser ut, och upplever det som normalt, borde man ju rimligtvis bli mer orolig över vad alla andra säger om en. Hur som helst så tycker jag att det här var väldigt bra skrivet av dig, och även om det egentligen inte spelar nån roll så måste jag få poängtera att du ju faktiskt är snygg, oavsett om du har fixat dig eller inte.


Clara - TopElite
2012-07-13 @ 18:33:38 URL: http://topelite.blogg.se

Bra skrivet! Önskar dig en fortsatt super bra dag!


Johanna [foto]
2012-07-13 @ 19:13:58 URL: http://johannafyra.blogg.se

svar: ja det är så gott! :D


JEGGO
2012-07-15 @ 23:59:10 URL: http://jsglife.blogg.se

Du har så rätt! har tänkt för mkt på utseendet så att det nästan gått till galenskap! bra skrivet! Detta borde stå i alla tidningar <3


My
2012-07-16 @ 12:45:22 URL: http://flamingofocuspokus.wordpress.com

Bra skrivet Neha!
Det är mycket roligare att vara och umgås med "Konstiga" människor än vad det är att umgås med så kallade snygga. ;)


Agnesita - foto och teckning
2012-07-21 @ 00:04:04 URL: http://happydayz.blogg.se

Det d�r �r s� sant! Enda problemet �r ju att om man fr�gar typ vem som helst vad som �r viktigast hos sina kompisar, utsidan eller insidan s� s�ger personen med st�rsta sannorlikhet insidan. Men sen g�r denna hem och tittar sig i spegeln, hittar n�got som �r "fel" och nojar sig �ver det. Och antagligen g�r n�gon/n�gra av dennas v�nner samma sak. D�r f�rsvann vitsen med att bry sig om insidan(inte sagt att det �r fel f�r det �r klart att insidan �r viktigast). Vi �r s� manipulerde av tidningar, TV och internet s� �ven om man inte bryr sig om sina v�nners/familjs utseende s� inbillar man sig att det �r just en sj�lv och ingen annan som det �r fel p�. Hur man r�der bot p� det �r en bra fr�ga.