MENY

Allt med Försäkringskassan är klart

Kom ni ihåg att jag för 5 månader sedan nämde att jag ansökt om bilstöd av FK (försäkringskassan)?
Först så träffade jag en läkare som skrev ett utlåtande som jag skickade in till FK. De ringde mig ungefär en vecka senare vi pratade länge om mitt handikapp hur ett körkort skulle påverka min vardag.
 
Några veckor senare fick jag veta att jag fick grundbidraget på upp till 60000 beroende på hur mycket bilen kostar.
Efter det var det dags att träffa en man från trafikverket som skulle kolla vad för anpassningar jag behöver och om bilen jag ville ha skulle passa. Då var det dags att samla offerter för att skicka in till FK.
 
Efter massa tid av väntande fick jag svaret att de godkände anpassningsbidrag också för att handikappanpassa bilen.

Då visade sig att jag glömt söka för vissa anpassningar..Suck..
 
Fick svar igår att de godkände vissa av de anpassningsbidrag jag sökt. De jag inte fick godkänt orkar jag inte bry mig om för nu har det tagit 5 månader att få detta klart.
Om jag inte köper en bil inom en månad måste jag söka om alla bidrag, vilket jag inte orkar och inte tycker är värt de få tusen det handlar om i extra bidrag.
 
Så snart mina sköna äger jag en bil Wohoo!!
 
 


Skriv din Åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:


Sarah
2015-08-29 @ 22:55:13 URL: http://klarahs.blogg.se

Snygga glasögon