MENY

Att Köpa Bostad

Gammal bild från Lägenheten när jag nyss hade fått den.
 
Idag bor jag i hyresrätt och har gjort i många år. Jag har velat köpa en lägenhet väldigt länge. De senaste åren har jag sparat som en tok just till det ändamålet.
 
När jag tittar på hemnet och blocket ser jag många lägenheter som är fina, men de ser inte ut som jag vill ha det. Här kan ni se hur jag önskar att det ser ut.
Ibland hittar jag objekt som är skitfula enligt mig men de har potential till något bättre. Ibland vill jag flytta vattenledningar och riva ner och bygga upp väggar.

Jag hör väldigt många delade åsikter om detta.
Vissa säger att det är bara att göra om man får ok från värden för det ändå kommer höja värdet på bostaden.
 
Andra säger direkt, borde du vänta med att köpa, det blir så mycket pengar.

Det kan bli mycket pengar men bor man i städer höjs därmed även värdet på bostaden. Jag är väldigt kräsen och vet vad jag vill ha.

Jag köper hellre en med väldigt låg standard och gör om det till hur jag vill ha det än att köpa nyrenoverat och det inte alls ser ut som jag vill ha det.
 
Vad tycker ni, vad hade ni gjort?
 


Skriv din Åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:


Isabella - Szalai Fotografi
2015-01-21 @ 17:17:38 URL: http://szalai.blogg.se

Jag hade nog köpt en billigare lägenhet och gjort om den och fått den som jag vill ha den måste jag säga, känns väldigt dumt att lägga ner en förmögenhet på en bostad man egentligen inte riktigt trivs i. Själv hoppas jag på att få kunna köpa mormors hus både pga läget och för att morfar har gjort så mycket med det, dock behöver hela värmesystemet bytas ut och badrummet och köket behöver renoveras lite, men det gör jag så gärna. ^^


Mia Forsberg
2015-01-21 @ 19:57:09 URL: http://miizing.blogg.se/

Har du aldrig ätit rocky road? Det är jättegott! :) å himla lätt att göra.


Annster
2015-01-22 @ 02:54:07 URL: http://annster.se

Verkligen!
Vinner typ aldrig, så det var mer än vad man vågat hoppas på :)


Ellen Lindberg
2015-01-22 @ 20:47:01 URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Jag hade prioriterat att trivas, dvs köpt en med potential istället för en färdig men opersonlig. Men då gäller det ju att en kan/har pengar till att ordna upp, och med ganska små medel kan en få som en vill! Hoppas du hittar något du gillar snart.


Ninni - Vimsiga mamman
2015-01-23 @ 08:29:26 URL: http://ninnzan.se/

Jag ser det som en investering i att köpa. Beror ju självklart på vilken stad man bor i.. Men här är det en investering iaf. Vi hade inte sparat mycket så vi köpte vårt hus och detta passade vi på att köpa mitt i lågkonjunkturen som var då :) det gjorde att priset pressades ner ist för upp o idag, 6 år senare så är vinsten 500.000 (grannhuset exakt likadant såldes för 500k mer i våras jämfört med oss). Antingen skapar man sitt drömboende i renovering lr köper färdigt fräscht på en gång :) trevlig helg


Madelene Englund
2015-01-29 @ 22:20:52 URL: http://madeleneenglund.blogg.se/

Jag vill ha mitt hem som jag vill ha det, i min stil. Så jag köper hellre billigt och renoverar till mitt så jag kan sätta egen prägel på det. Är ju ändå jag som ska bo där:)