MENY

Ekonomi - Fonderna går bra nu

Jag är väldigt intresserad av ekonomi och har alltid varit.
För er som är ny på min blogg vet nog inte det om mig, ni som varit här ett tag har nog hört det några gånger.
 
Se senaste 3 åren har sparat som en tok för att ha råd att köpa en lägenhet. Jag har satt in det mesta på fonder för förhoppningsvis få en värdeökning.
På bilden ovan kan ni se att det går rätt bra just nu. Har en värdeökning på snart 40%. Under enbart 2015 har jag haft i snitt 10% i värdeökning.
Sen när jag väljer att sälja dem ska man betala 30% skatt på värdeökningen.
 
Alla fonderna går bra, men några går riktigt bra.
De som går bra är:
Offensiv 100
Bosparfonden
Europa Selektiv
Ethica Sverige
 
Ethica Sverige går nästan alltid uppåt, det är sällan under de senaste 10 åren som jag sett fonden gått ner i värde.
Offensiv 100 är 75-100% aktier och kan därför gå väldigt mycket upp och ner.
 
Är lite sugen på ta ut pengarna nu, är lite rädd för att värdet ska gå ner.


Skriv din Åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:


Wiilow [Foto Tankar Känsla]
2015-02-28 @ 22:42:50 URL: http://wiilow.blogg.se

Visst är det spännande:)
Kram


Jessica G
2015-03-03 @ 09:17:32 URL: http://mitthektiskaliv.blogg.se/?tmp=286548

Ellooooooo!
Börjat läsa din blogg mer och mer nu kvinna. :) Fixat en ny för jag var trött på min.
Tänkte höra med dig om lite hjälp med information för fonder jag vill också börja med det men du vet ju jag och siffror. :/